Известие

Collapse
No announcement yet.

Разход на 166 2.4 ЖТД?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • По груби мои изчисления борда лъже с половин до един литър.
    Въпреки това съм на мнение, че дори да се приеме че лъже с малко, 166-цата с този двигател е доста икономична за теглото и вървежа си. Особено сравнена с 2.5 ТДИ и 2.5 ТДС.
    Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
    AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
    Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

    Comment


    • Така е и аз на няколко пъти съм засичал пълно-пълно и дава разлика с борда максимум литър
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

      Comment


      • Първоначално публикувано от to_lose_HEART Покажи съобщение
        Така е и аз на няколко пъти съм засичал пълно-пълно и дава разлика с борда максимум литър
        А от къде идва разликата, при положение, че се знае какво количество се впръсква и по колко пъти...... сметката би трябвало да е точна. Тя обаче според мен не е точна защото дюзите не впръскват това количество което трябва да е.

        Comment


        • Аз 1 път само съм засичал както бях писал по-напред и за 1000км не даде отклонение спрямо "колонката" на бензиностанцията.
          sigpic
          Alfa Romeo 166 2.4JTD 20V FL
          Fiat Punto 1.2HSD 1995

          Comment


          • Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
            А от къде идва разликата, при положение, че се знае какво количество се впръсква и по колко пъти...... сметката би трябвало да е точна. Тя обаче според мен не е точна защото дюзите не впръскват това количество което трябва да е.
            Количеството, което се впръсква реално не се знае.
            Това, което ICS - ът "знае" е броя впръсквания и предварително зададено количество за едно впръскване. Това последното е параметър, който на някои ICS-и може да се променя, а на други не. Важното е, че въпросното количество е статично зададено и е винаги едно и също. При реалната работа на двигателя това не е така. Количеството, което се впръсква за един такт зависи от обороти, температура.....и може би и от други фактори. Накратко:

            Борд компютъра смята разхода по фиксирано количество гориво за един такт.
            Практически обаче, горивото впръскано за един такт не е едно и също.

            Оттам иде разликата.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Не съм съгласен. Горивото което се впръсква се знае от ЕКУ-то а ЕКУ-то е нещото което казва на ИЦС-а колко е горивото. Разликата е от там, че някога когато е била нова дюзата се знае, че за еди колко си време при еди какво си налягане пуска 2гр. (примерно) това го знае и ЕКУ-то. С времето обаче това количество се променя-износване на дюзата, но ЕКУ-то не го разбира. То си кара по старата формула време+налягане=2гр. Точно затова са стендовете за дюзи, за да се знае, че дадена дюза в даден режим впръсква точното количество гориво.
              Според мен от там идва грешката.
              П.С ЕКУ-то не подава брой тактове към ИЦС-а подава си количество гориво. Мисля така защото много колеги казват, че след затапване на ЕГР-а им се променят показанията на ИЦС-а.
              Last edited by chavetoo; d.m.y г., 18:19.

              Comment


              • Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                Не съм съгласен. Горивото което се впръсква се знае от ЕКУ-то а ЕКУ-то е нещото което казва на ИЦС-а колко е горивото. Разликата е от там, че някога когато е била нова дюзата се знае, че за еди колко си време при еди какво си налягане пуска 2гр. (примерно) това го знае и ЕКУ-то. С времето обаче това количество се променя, но ЕКУ-то не го разбира. То си кара по старата формула време+налягане=2гр. Точно затова са стендовете за дюзи, за да се знае, че дадена дюза в даден режим впръсква точното количество гориво.
                Според мен от там идва грешката.
                П.С ЕКУ-то не подава брой тактове към ИЦС-а подава си количество гориво. Мисля така защото много колеги казва, че след затапване на ЕГР-а им се променят показанията на ИЦС-а.
                До ICS - а идва информация единствено за броя на впръскванията. Не и за тяхната продължителност. ICS - ът умножава този брой по фиксирания параметър (количество гориво за едно впръскване) и така смята разхода.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:24.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Аз също така предполагам, че има и разлика между да речем какво знае и какво предполага "разходомера" на едно 136 коньово ЖТД и на един 175 коньов мултиджет...
                  156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                  OEM & Ventura Garage
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    До ICS - а идва информация единствено за броя на впръскванията. Не и за тяхната продължителност. ICS - ът умножава този брой по фиксирания параметър (количество гориво за едно впръскване) и така смята разхода.
                    Тогава защо се променя показанието след затапване на ЕГР-а. След затапване не променяме броят на впръскванията. Също така при лъжене на ЕКУ-то, че въздуха е по малко а реално си е повече, ИЦС-а също започва да показва по малко. Това някак не ми се връзва и от там си вадя заключението, че ЕКУ-то си подава информация за разход а не за впръсквания. Пък може и да греша, но ако стане резултата 2-1 за вас спирам и се

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                      Тогава защо се променя показанието след затапване на ЕГР-а. След затапване не променяме броят на впръскванията. Също така при лъжене на ЕКУ-то, че въздуха е по малко а реално си е повече, ИЦС-а също започва да показва по малко. Това някак не ми се връзва и от там си вадя заключението, че ЕКУ-то си подава информация за разход а не за впръсквания. Пък може и да греша, но ако стане резултата 2-1 за вас спирам и се
                      Както и ти, така и аз в момента базирамe твърденията си върху косвени доказателства. На твоя въпрос за връзката между затапването на ЕГР-а и показания от ICS - а разход, в момента аз не мога да дам смислен отговор.
                      Иначе относно тезата, която защитавам, а именно, това, че ICS - ът не получава от ECU - то информация за реално впръсканото гориво:
                      При мен в сервизното меню (clima+dark) може да се променя параметъра количество гориво/инжекторен цикъл. Така променяйки този параметър съм си настроил разходомера да ми показва доста точно.
                      И в тази връзка си задавам следния въпрос:
                      Ако ICS - ът получаваше от ECU-то информация за активните времена на впръскване, защо производителят щеше да въвежда параметъра, за който говоря? За да не се изпада в грешката заради нови или износини дюзи, за която говориш, просто щеше да е създадена възможност за се променя корекционен коефициент. Примерно при нови дюзи този коефициент ще има стойност 1, а при износени - примерно 1,01.

                      PS:

                      Като се замисля, има и вероятност и твоята и моята теории да са верни. Просто може да има 2 различни принципа на действие на разходомерите на ICS-ите. Сега си спомням, че имаше колеги, които споделят, че след промени по двигателя или ремап на ECU-то, разходомерът не отчита по същия начин. И именно при тези ICS- и въпросният параметър количиство гориво/ цикъл не е достъпен и не може да се променя.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:35.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • 166 разход

                        Колеги да ви разбия мечтите.От пловдив до несебър със скорост 140км/ч по магистралата на темпомат с моята чипосана белисима на 210к.с. с хубав дизел ми даде разход в двете посоки 5.3л.,на места е имало и скорости до 180км но за кратко.Колата е с автоматична кутия.
                        Алфа Ромео 159

                        Comment


                        • Като ви гледам разхода и знам моя,не знам как го постигате,вече ще наричам моята -''ламята''
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • 136 е доста по неикономична от 140кс.
                            sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от alfa156jtd Покажи съобщение
                              Колеги да ви разбия мечтите.От пловдив до несебър със скорост 140км/ч по магистралата на темпомат с моята чипосана белисима на 210к.с. с хубав дизел ми даде разход в двете посоки 5.3л.,на места е имало и скорости до 180км но за кратко.Колата е с автоматична кутия.
                              10 клапаново ли е това жтд?
                              156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                              OEM & Ventura Garage
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
                                136 е доста по неикономична от 140кс.
                                Резултатите са меко казани странни понякога,при един и същ маршрут ,еднакво тегло,еднаква външна температура,еднаква скорост разхода варира от 8.5 до 5.9,това 5.9 съм виждал едва няколко пъти,най -често 7.5 при 90-100-110км.При 120-140 -6.5?!В града максимум 9/100.В тази кола нищо не се подчинява на логика.Ако тръгна първоначално с висок разход така си кара през целия маршрут100-200км. и обратно.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X